טיפים לשינה טובה

הקפידו על שגרת שינה קבועה, אפילו בסוף השבוע​

שינויים בהרגלי השינה מבלבלים את השעון הביולוגי שלנו.​

צרו לעצמכם "טקס שינה"

אם תשמרו על סדרת מנהגים מרגיעים לפני השינה, תוכלו "לתכנת" את המוח שלכם להיות מוכן לשינה בקלות

עשו ספורט כל יום

לא חייבים לעשות שעה בחדר כושר, אבל המטרה ליצור עייפות גופנית בריאה

מזרן וכריות מתאימות הם הכרח

אם המזרן עליו אתם ישנים איננו מתאים לכם, התוצאה תהיה שינה לא טובה, ואף כאבים ושרירים תפוסים

תירגעו!

קשה להרדם ולישון שינה טובה אם אתם טרודים במחשבות. עשו מדיטציה או כל פעילות המסייעת לכם להרגע כשעה לפני השינה

גרבו גרביים

אולי זה לא סקסי, אבל לפי מחקר מ1999, כשכפות ידיים והרגליים חמות – נדרמים יותר מהר

עשו סדר בראש

קשה להרדם כשמחשבות על היום מתרוצצות בו. הכינו רשימה של מה עשיתם היום או מה אתם צריכים לעשות מחר, ותנו למוח שלכם מנוחה

חדר השינה שלכם משפיע רבות על דפוסי השינה שלכם

המקום בו אתם ישנים חייב להיות מרגיע, הן נפשית והן פיזית. שמרו על עיצוב המשאיר אתכם ללא דאגות

מתקשים להרדם?

ותרו על שנ"צ או נימנומים במשך היום. שינה במשך היום מקשה על הירדמות בלילה

ותרו על אלכוהול, סיגריות, וארוחות ערב גדולות מידי

אלכוהול וניקוטין ידועים כחומרים הפוגעים באיכות השינה, וכן גם פעילות עיכול אינטנסיבית

החושך הוא ידידו הטוב של הישן

תאמינו או לא, אבל המוח שלנו זקוק לחושך בכדי לשחרר את הורמון השינה מלטונין

שיקלו לוותר על חיות מחמד במיטה

במידה ואתם מוצאים שהכלב או החתול שלכם מפריעים לכם לישון, אל תתנו להם לישון אתכם

אל תלחמו על השמיכה

אם אחד מבני הזוג נוטה "לגנוב" את השמיכה בלילה, תשקיעו בשמיכה יותר גדולה, או בשתי שמיכות נפרדות

מים מים בששון, אבל לא לפני השינה

הילידים בצפון אמריקה היו נוהגים לשתות הרבה מים בלילה לפני קרב. הסיבה היא שהצורך לתת שתן הוא מעורר יעיל מאוד. אם אין לכם קרב גדול מחר, עדיף לא לשתות יותר מידי מים לפני השינה